De markt een nieuw product laten ontvangen

D

Of je nu een uitvinder bent, een enorm bedrijf of gewoon iemand met een goed idee. Dit idee zou zich uiteindelijk moeten gaan manifesteren in een product. Het bedenken van een product is één, en het hebben van een goed idee is super belangrijk. Wanneer je echter dat fantastische idee hebt moet hier nog wel een product uit voortkomen. Jij kan het wel een fantastisch idee vinden, maar jij bent niet de enige klant. Een solide basis aanleggen is van belang voor het ontwikkelen en lanceren van een nieuw product. In deze blog leg ik je uit waar je allemaal op moet letten bij het lanceren van een nieuw product en welke stappen jij kunt nemen om de mate van succes zo groot mogelijk kunt maken.

Begin bij het concept

Wanneer je begint en je hebt je idee ruw uitgedacht heb je vaak de neiging om direct te beginnen met het ontwikkelen van het product. Doe dit niet. Een goede manier om te beginnen is door middel van een concept design. Dit is de blauwdruk voor jouw gehele nieuwe product en moet duidelijke lijnen strekken voor wat er wel en niet van je product verwacht wordt.

Dan pas naar productontwikkeling

De tweede stap is productontwikkeling. Hierin is het van belang dat je werkt op basis van sprints. Doordat je werkt in kleine fases kun je steeds kleine aanpassingen testen. Dit betekent dat je nooit een goede aanpassing op een eerder gemaakte fout zet. Dat scheelt natuurlijk een heleboel. Ben je helemaal tevreden met je product en is je product ook voldoende getest? Dan ga je naar de volgende stap.

Het lanceren

Je product is als het goed is voldoende getest en je hebt op basis van solide en valide argumenten je product vorm gegeven. Dan is het natuurlijk een eitje om ervoor te zorgen dat je product aan de man komt. Een goed product verkoopt zichzelf en doordat jij serieus aan de slag bent gegaan met productontwikkeling weet ik zeker dat jouw product een hit wordt.